czwartek, 20 listopada 2014

Niemożliwe?

Słowo, które ciśnie się człowiekowi na usta dość często. 
Nie uda mi się tego zrobić - to niemożliwe
Nie wierzę w to, co mówi. Przecież to niemożliwe
Jak to się stało? To jest niemożliwe
Przyznaj się szczerze, kochany człowieczku, że i Tobie nieraz, nie dwa i nie dziesięć to urocze słówko ślina przyniosła na język. Niemożliwe czyli niewykonalne, niewyobrażalne, niemające prawa się zdarzyć czy istnieć... Ale czy faktycznie tak jest?

NIEMOŻLIWE = (NIE)WYKONALNE
Mówimy "niemożliwe", kiedy stoimy przed trudnym zadaniem, którego wykonanie wymaga od nas większego niż zazwyczaj wysiłku. Boimy się wyzwania, jakie czeka. Zamiast przysłowiowo "wziąć się do roboty", wolimy poddać się i powiedzieć, że nie da się tego zrobić. I tu Cię, słonko, zaskoczę. W 90% przypadków "niemożliwe" staje się "możliwe" - wystarczy tylko... chcieć! 

Chcesz zdać z angielskiego? Nie mów, że to niemożliwe, tylko poświęć te marne 10 minut dziennie na naukę słówek czy gramatyki. Niemożliwe = wykonalne

Marzysz o podium na najbliższych zawodach? Nie mów, że to niemożliwe, tylko wytrwale trenuj, pracuj, a wymarzone wyniki są jedynie kwestią czasu. Niemożliwe = wykonalne

Chcesz nauczyć się grać na gitarze? Nie mów, że to niemożliwe, tylko weź się do pracy i ćwicz! (pisze to osoba, której nie wróżono KIEDYKOLWIEK umiejętności grania na tym instrumencie). Niemożliwe = wykonalne

Chcesz zarobić? Nie mów, że to niemożliwe, tylko (za przeproszeniem) rusz tyłek i szukaj! Wbrew pozorom, ofert pracy nawet tej dorywczej, jest sporo i każdy może znaleźć coś dla siebie. Niemożliwe = wykonalne

NIEMOŻLIWE = (NIE)WYOBRAŻALNE
Tu mam na myśli kwestią niezwykle ściśle związana z człowiekiem, jaką są... marzenia. Fakt, niektóre mogą wydawać się na pierwszy rzut "oka" niewyobrażalne. Ale istnieją też i marzenia przyziemne, które są niemożliwe = wyobrażalne = wykonalne - wystarczy tylko... uwierzyć! Nie pamiętasz czasów, drogi człowieczku, kiedy byłeś dzieckiem? Właśnie w najmłodszych latach naszego życia wyobraźnia działa w cudowny sposób. Zamknij oczy i pomyśl, że... Widzisz? A jednak! 

Nie, nie chcę wysłuchiwać Twoich bredni, że jesteś za stary, miśku, na takie rzeczy, że wyobraźnia jest zarezerwowana tylko dla przedszkolaków, że jesteś "chłodnym realistą" (tak, znów cytuję Twe słowa, drogi Ktosiu - o ile w ogóle to czytasz). Każdy człowiek ma prawo na chwilę się zatrzymać, oderwać od szarej rzeczywistości i zatopić w marzeniach. Niezależnie od wieku. Całe życie o czymś marzymy  i w głębi serca wierzymy, że się spełnią. Bo widzisz, marzenie to nic innego jak:

MARZENIE = PRAGNIENIE SERCA + ODROBINA WYOBRAŹNI

Zadanie na dziś:
  1. Weź kawałek kartki i coś do pisania.
  2. Zastanów się przez chwilę, czego pragniesz. 
  3. Zapisz to, co wpadło Ci do głowy, na kartce.
  4. Następnie zastanów się, jak możesz pomóc szczęściu, czyli zrobić krok do przodu w realizacji marzeń.
  5. Przy każdym pragnieniu zapisz czynność, która jest w zasięgu Twoich możliwości, a pomoże je spełnić. 
  6. Złóż kartkę. 
  7. Schowaj do szuflady.
  8. DZIAŁAJ! 

Kimkolwiek jesteś, kochany czytelniku, życzę Ci jak najwięcej wiary w realizowanie marzeń i planów. Chcę, by nadeszła taka chwila w Twoim życiu, kiedy z uśmiechem na ustach oznajmisz:
Udało mi się to zrobić - niemożliwe jest możliwe
Spełniłem swoje marzenie - niemożliwe jest możliwe.
Jestem szczęśliwym człowiekiem - niemożliwe jest możliwe



9 komentarzy:

  1. Pięknie to opisałaś, a przede wszystkim prawdziwie!
    Wiele zależy od podejścia człowieka do życia i od jego wiary w siebie. Wystarczy tak niewiele, by wiele zmienić.
    Tobie również życzę spełnienia marzeń :)
    I więcej tak prostych, ale głębokich postów!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny post! Naprawdę, masz potencjał :* fajnie to opisałaś, bardzo szczerze i tak... Prawdziwie :) ja tez często mówię sobie nie, niemozliwe, nie uda mi się, to jest niewykonalne, ale pokazalas mi, ze trzeba wziąć sie w garść i wszystko moze sie udać ;)

    Zapraszam na moje oba blogi :) jeden z opowiadniami, drugi kreatywny, moze Ci sie spodobają ;)

    Pozdrawiam ~ Dacia ♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietnie to ujelas... Teraz chyba za kazdym.razem.gdy bede chciala ppwiedziec ze cos jest niemozliwe przypomni mi sie Twoj post

    http://xavilove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. wszytsko jest możliwe jeśli tego bardzo chcemy !

    Pozdrawiam XCCDV.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  5. Przejrzałam Twojego bloga. Widać, że robisz to, co sprawia Ci przyjemność. To jest wspaniałe. Uwielbiam wchodzić na bloga, gdzie widać, że autor wie o czym pisze i naprawdę tak sądzi, a nie robi to tylko dlatego, że teraz jest duży popyt na daną tematykę. Przyznam szczerze, że zmieniłaś nieco mój pogląd o "niemożliwym:, bo nigdy wcześniej jakoś nie myślałam o ty. Masz rację- mówimy niewykonalne, gdy coś wymaga od nas dużego wysiłku..
    Ja od dziecka lubowałam się w pisaniu. Od jakiegoś czasu chciałam założyć bloga, ale mówiłam, że zyskanie Waszego uznania jest "niemożliwe". Bałam się, że nagle okaże się, że tak naprawdę nie umiem pisać. Zaryzykowałam. W sumie nawet gdyby mi się nie udało, zyskałabym w pewnym sensie nowe doświadczenie. Jednak dałam radę i niemożliwe- stało się mozliwe. Mam bloga, który się szybko rozwija i także zamysł był z początku inny, bo zakładałam, że będę pisała o terrarystyce i zwierzętach, ale z czasem uświadomiłam sobie, że potrzebuję także umieszczenia swoich przemyśleń.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile razy wmawiam sobie, że coś jest niemożliwe poczynając od łatwych rzeczy, po te trudniejsze.
    Od dziś nie ma tego słowa w słowniku ! Przynajmniej dla mnie!
    Zapisuję rzeczy, skałdam kartkę i działam!

    OdpowiedzUsuń
  7. niemożliwe jest chyba tylko to, czego jeszcze nie wymyślono i o czym nie pomyślano - cała reszta, jeśli już zaistniała jako myśl jest możliwa do realizacji, a marzenia się spełniają, choć czasem warto dwa razy przemyśleć, czego się pragnie :3

    OdpowiedzUsuń
  8. dokładnie, nie ma rzeczy niemożliwych, tylko od nas samych zależy ich realizacja. :) jednak jest to takie słowo, które nas usprawiedliwia, że nie chce nam się do czegoś przykładać i wkładać znacznie więcej wysiłku niż w codzienne czynności. chcieć to móc, tylko trzeba się zdecydować i zaryzykować. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Niemożliwe? Nie ma takiego słowa w moim słowniku :P Kiedyś uważałam za niemożliwe pisanie. A teraz? Piszę i nawet mój blog jest popularny. Kiedyś uważałam, że niemożliwe jest żyć pełną piersią i że marzenia się nie spełniają . A teraz? Żyję chwilą i wierzę, że marzenia się spełnią.
    Pozdrawiam i więcej takich tematów :)
    http://zaprzysiezeni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

1. Dziękuję za komentarz! W ten sposób motywujesz mnie do dalszego blogowania, a każda motywacja jest na wagę złota!
2. Jeżeli zostawisz link do swojego bloga - możesz mieć pewność, że na niego zajrzę, a jeśli mi się podoba, to skomentuję.
3. Do reklamowania bloga stworzyłam specjalną zakładkę - "Spam".