poniedziałek, 10 października 2016

Ulubione aplikacje w podróży


Jesień zagościła w Polsce już na dobre, jednak nie oznacza to, że sezon na podróże się zakończył, o nie, nie! Mam w głowie pomysły na kolejne (ale najpierw muszę nieco podreperować budżet :D). A udany wyjazd to w 90% kwestia odpowiedniego planu

W tym roku przebiłam sama siebie odwiedzając 5 krajów, z czego podróże na Litwę i do Rosji zorganizowałam sama "od podstaw". Sporo osób dziwi się, że mając lat 18 byłam w stanie ogarnąć kwestie dojazdu, noclegu, wyżywienia, ułożenia "programu" itp. Osobiście uważam, że to nic trudnego - w dobie internetu nietrudno jest zaplanować ciekawą podróż i zajmie nam to naprawdę niewiele czasu. W moim przypadku wystarczyły odpowiednie aplikacje, którymi chcę się dzisiaj z Wami podzielić :)



1. Booking.com
Od czego zaczynam planowanie podróży? Oczywiście od poszukiwań noclegu. Tutaj niezastąpiona jest strona booking.com. Prosta w obsłudze, w ciągu kilku sekund wyszukuje oferty, które możemy sortować według ceny czy recenzji użytkowników, a także ustawić takie narzędzia wyszukiwania jak przedział cenowy, odległość od centrum itp. Równie przydatna jest aplikacja, dzięki której możemy poszukać noclegu w każdym miejscu i czasie. 


2. Skyscanner
Kolejny krok zaplanowanie podróży w interesujące nas miejsce. Do poszukiwania tanich przelotów polecam stronę oraz aplikację Skyscanner. Podobnie jak na stronie booking.com, możemy tutaj ustawić narzędzia wyszukiwania - ze względu na cenę, czas podróży czy godziny wylotu. 


3. e-podroznik.pl
A w podróżach po Polsce pomoże nam E-podroznik. Z pewnością znacie tę stronę internetową. Wystarczy wpisać miejsce, z którego wyruszamy, cel podróży oraz dzień i godzinę. Wyszukiwarka pokaże nam najdogodniejsze połączenia, długość podróży, a w miarę możliwości również i cenę. 


4. jakdojade.pl
Jakdojade.pl - kolejna perełka z kategorii "aż grzech nie znać". Nie ma szybszego sposobu na wyszukanie odpowiednich połączeń w większych miastach. Obsługa banalnie prosta, czas wyszukiwania to ledwie kilka sekund - czego chcieć więcej? 


5. Metro
Jadąc do miasta, gdzie będziemy korzystać z metra, warto pobrać odpowiednią aplikację. Ja korzystałam z takowej w Moskwie. Działa podobnie do serwisu jakdojade.pl i z pewnością ułatwi poruszanie się po mieście. Niektóre z nich działają także w trybie offline! :)


6. Google Mapy i Google Translator
Tych aplikacji nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Zarówno Mapy, jak i Tłumacz są popularne, lubiane i chętnie z nich korzystamy - ja także :) 

~*~

Korzystacie z powyższych aplikacji? Jak je oceniacie? A może macie inne, ulubione? 
Podzielcie się w komentarzach :)

11 komentarzy:

  1. Rzeczywiście to nic trudnego :) Trzeba umieć się tylko zorganizować i ogarniać podstawowe rzeczy!

    www.turqusowa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I nie popadać w panikę, bo też znam takie przypadki :)
      Buziaki :*

      Usuń
  2. Takze sadze ze to nic trudnego wystarczy dobrze sie zorganizować, a co do aplikacji to bardzo przydatne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale niektórzy popadają w panikę i boją się podjąć wyzwania. Ja osobiście wolę zorganizować wyjazd sama, dostosować plan do swoich potrzeb i zapłacić mniej niż w biurze podróży :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Mapa i jakdojade.pl nie raz nie dwa mi pomogły ;p A o aplikacji metro nie słyszałam. Ale ściągnę ją bo na pewno się przyda ;)
    http://swiatrico.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Metro przyda się w większych miastach, gdzie musimy poruszać się na dużych odległościach, np. Londyn czy Praga. A że nie jest duża, to warto mieć ją w telefonie :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  4. Bardzo przydatne te aplikacje, niektóre z nich używałam już wcześniej ale kilka z nich jest dla mnie nowością!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pokazałam coś nowego :) Oby się przydało :*

      Usuń
  5. Idealnie przyda się na przyszłe wakacje, gdy akurat będę dużo wyjeżdżać!
    http://verqsq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Te aplikacje zawsze warto mieć w swoim telefonie. Bardzo ulatwiają podróżowanie i indywidualne zwiedzanie (heart) http://whereeyescannotreach.com/?p=113

    OdpowiedzUsuń

1. Dziękuję za komentarz! W ten sposób motywujesz mnie do dalszego blogowania, a każda motywacja jest na wagę złota!
2. Jeżeli zostawisz link do swojego bloga - możesz mieć pewność, że na niego zajrzę, a jeśli mi się podoba, to skomentuję.
3. Do reklamowania bloga stworzyłam specjalną zakładkę - "Spam".