czwartek, 5 stycznia 2017

19 faktów na 19. urodziny!


5 stycznia to dla mnie wyjątkowy dzień. Dziś kończę 19 lat! Pamiętam, jak jeszcze rok temu cieszyłam się z osiągnięcia pełnoletności. Tymczasem, są to moje ostatnie miesiące bycia nastolatką :) I nadal nie wierzę, że to tak szybko nadeszło! Bo jak to? Mam już 19 lat? Kiedyś wydawało mi się to tak wiele, a teraz czuję, że wciąż jestem w sercu małą dziewczynką, lubiącą pluszaki, bajki i słodycze...

Początkowo dopiero za kilka chciałam opublikować urodzinowy Q&A, ale zauważyłam, że prowadzę tego bloga ponad dwa lata, a nigdy nie pisałam czegoś takiego jak fakty o sobie. Dlatego z okazji 19. urodzin przedstawiam Wam 19 ciekawostek o mnie - niektóre z nich są kompletnie przypadkowe :)



1. Jestem ukochaną wnuczką dziadka, który uważa, że jestem bardzo podobna do jego żony (która już nie żyje), a mojej babci Krystyny...

2. ...i moje drugie imię to właśnie Krystyna!

3. Mówię biegle w trzech językach: po polsku, rosyjsku i angielsku, zaś po włosku i rumuńsku porozumiewam się komunikatywnie, ale z drobnymi problemami :) I rozumiem większość po litewsku :)

4. W dzieciństwie byłam obcinana "na chłopczyka" - dopiero po komunii zaczęłam zapuszczać włosy. 

5. Nie da się jednoznacznie określić koloru oczu. Są one w połowie brązowe i w połowie zielone. 

6. Od dzieciństwa nienawidzę sprzątać, za to uwielbiam gotować - zawsze chętnie pomagałam tacie w przygotowywaniu posiłków, a obecnie sama lubię eksperymentować w kuchni. 

7. Nauczyłam się mówić mając dopiero 4 lata, a zaczęłam czytać mając niecałe 5 lat. I to od razu sylabizowałam! Po prostu pewnego dnia poprosiłam mamę o przeczytanie bajki, jednak była trochę zajęta, dlatego postanowiłam spróbować przeczytać sama. Tytuł brzmiał "Łakomy pies" - była to jednostronicowa historyjka. Po około 15 minutach dukania po sylabach udało mi się tę bajkę przeczytać samodzielnie. 

8. Mając 5 lat umiałam wymienić wszystkie państwa i stolice Europy. A to za sprawą dziadka, który wynalazł mi bardzo ciekawe zajęcie - wypisywanie informacji o krajach z map. 

9. Nigdy nie miałam problemów z ortografią. Już w drugiej klasie wzięłam po raz pierwszy udział w Powiatowych Potyczkach Ortograficznych, które... wygrałam, bez żadnych przygotowań. W kolejnych latach zaś zawsze plasowałam się w czołówce. 

10. Mam także wiele nagród w konkursach poetyckich i literackich - zawsze lubiłam pisać wiersze i tworzyć historie. 

11. W przeszłości interesowałam się Hiszpanią. Później nadeszła rusofilia, która na dobrą sprawę trwa do dzisiaj. Była też fascynacja Grecją i Islandią oraz próbowałam się uczyć języków. Obecnie to Litwa kradnie moje serce :)

12. Obchodzę urodziny 5 stycznia, zaś imieniny... 5 lipca, czyli dokładnie pół roku później :)

13. W swoim życiu zmieniałam miejsce zamieszkania aż... 6 razy. A co najśmieszniejsze - w ciągu kolejnych miesięcy także czeka mnie przeprowadzka, związana ze studiami :)

14. Mam kuzynkę, której tata jest bratem rodzonym mojego taty, a mama - siostrą rodzoną mojej mamy. Nie jesteśmy w ogóle do siebie podobne, bowiem Daria to blondynka z niebieskimi oczami, o nieco pełniejszej budowie ciała. Ja jestem zaś szczupłą brunetką z piwnymi oczami. 

15. W swoim życiu odwiedziłam 6 krajów. Żaden z nich nie jest krajem na zachodzie :D

16. Od dziecka uwielbiam szeroko pojętą muzykę klubową. Kiedyś marzyłam nawet, żeby zostać DJ-ką. 

17. Kocham sport i czynnie go uprawiam, mimo tego, że cierpię na astmę. Uważam, że wysiłek to najlepsze lekarstwo! Oczywiście, z umiarem :)

18. Mam za sobą zabieg plastyczny. Kiedyś bowiem moje uszy były wielkie i bardzo, ale to bardzo odstające. W wieku 11 lat przeszłam plastykę uszu. Na co dzień nawet o tym nie pamiętam :)

19. Wiele osób nazywa mnie Nastya. Jest to rosyjskie zdrobnienie imienia "Anastazja". 

~*~

Mam nadzieję, że fakty okazały się ciekawe oraz dzięki nim poznaliście mnie trochę lepiej :) W najbliższych dniach spodziewajcie się także Q&A na kanale :)

Buziaki :*

31 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe ciekawostki o Tobie! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego najlepszego! A co do postu to ja również obchodzę imieniny 5 lipca! Zazdroszczę podróży i zdolności językowych :) Miło było bliżej cię poznać, dzięki tym informacjom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinnam obchodzić w maju, ale przez pomyłkę wyszedł lipiec i tak już zostało :D
      Dziękuję :*

      Usuń
  3. Wszystkiego najlepszego z okazji 19 urodzin :) Zawsze marzyłam o odwiedzeniu Rosji czy Litwy, i mam nadzieję, że tak jak ty kiedyś będę miała okazję! Przy okazji twoje imię po rosyjsku brzmi bardzo ładnie!

    https://hello-alexa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mam na imię Anastazja :D Jednak wiele osób tak myśli i jestem do tego przyzwyczajona :) A Rosja i Litwa to naprawdę piękne kraje - jak tylko będziesz miała okazję, to nie wahaj się i jedź :)
      Dziękuję :*

      Usuń
  4. Też mam na drugie imię Krystyna, po mamie! :D Wszystkiego dobrego z okazji urodzin! Mi za 4 miesiące wybije już 20 lat. :)

    KRYSIASTYLE.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  5. O, więc spóźnione wszytskiego najlepszego! :*
    Punkt 5 i 6 zdecydowanie nas łączy! Zazdroszczę biegłości w tylu językach, to naprawdę duży atut w przyszłosc :)
    Ps. Piękne imię - Anastazja, takie jak moje trzecie imię z bierzmowania, któreego często używam. W końcu odkryłam jak można je ładnie zdrobnić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Języki są ze mną od dziecka i teraz nie wyobrażam sobie, by moja przyszła praca miała być związana z czymś innym :)
      I nie, nie mam na imię Anastazja - ale wiele osób tak myśli :D
      Dziękuję za życzenia :*

      Usuń
  6. Spóźnię wszystkiego najlepszego na 19 urodziny.
    Bardzo fajnie ze napisałaś taki post. Fakty o Tb bardzo mi sie podobają ☺

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego oczywiście! Dużo zdrówka, szczęścia, uśmiechu(bo ja zawsze powtarzam, że jest bardzo ważny w życiu, miłości (która uskrzydla- coś o tym tam wiem), no i naprawdę dużo sukcesów i szczęścia!
    Masz piękne imię. Naprawdę. A jeśli chodzi o te fakty, to jest to bardzo dobra rzecz, żeby się więcej dowiedzieć o danej osobie, ja to tak lubię czytać. Można się dowiedzieć o równych stronach danej osoby, jestem pod wrażeniem Twojej osoby. Świetnie mi się czytało, ale mogłaś więcej kochana napisać :) :*
    Jeszcze raz 100 lat!
    Pozdrawiam, jestemnatasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, kolejna osoba myśląca, że mam na imię Anastazja :D To nie jest moje imię, raczej przydomek :) Nie pisałam więcej, bo chcę zachować kolejne fakty na inną okazję, tak by wciąż zaskakiwać :)
      Dziękuję za życzenia :*

      Usuń
  8. Widzę, że z oczami mamy podobnie!
    Bardzo fajne fakty :)

    Mój blog - KLIK
    Mój kanał - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Woow jako dziecko, to byłaś naprawdę mega mądra :D Ja tylko znałam alfabet w wieku 1,5 roku.
    Świetny post!
    Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie byłam mądra - po prostu lubiłam się uczyć :)
      Dziękuję za życzenia :*

      Usuń
    2. Wow sama bajke przeczytałaś, jaka determincacj w tak młodym wieku :))

      Pozdrawiam

      Badzlepszymkazdegodnia

      Usuń
  10. A zielono-brązowe oczy to nie aby piwne? Ja też takie mam i mówię, że mam piwne :D Też miałam już 6 przeprowadzek i w tym roku pewnie będzie kolejna. Również lubię muzykę klubową, ogólnie elektroniczną. Super post i ciekawe fakty, hah :)

    http://im-dollka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie do końca :) Bo w moim przypadku granica między kolorem zielonym a brązowym jest bardzo wyraźnie widoczna :) W większości przypadków piwne oczy to zielone plamki/przebłyski na brązowym tle lub na odwrót :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  11. Ja tak samo, jak Ty, nienawidzę sprzątać, a kocham gotować. :D I też nazywam się Anastazja!
    Ciekawe fakty, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. NIE MAM NA IMIĘ ANASTAZJA! :D
      Powtarzam to już czwarty raz :D Z boku bloga jest napisane, że mam na imię Karolina :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  12. Serio miałaś robioną plastykę uszu?!*-* Bolało??

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bolało, dlatego, że operacja była w znieczuleniu miejscowym :) Teraz niewiele pamiętam z tego :)
      Buziaki :*

      Usuń
  13. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin! :)
    Fakty bardzo ciekawe. Cieszę się, że umiesz posługiwać sie 5 językami :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. ja właśnie mam odwrotnie, wolę sprzątać, a nie przepadam za gotowaniem
    super ciekawostki :)

    http://dressupwithpatt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Znam ciebie tak długo i maśle że to 19 faktów nie oddaje w pełni twojego charakteru. Może nie zabardzo się lubimy ale twierdzę że twoje umiejętności charakter osobowość
    zasługują na wiecej uwagi.💓👌

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myśle* Przepraszam za błąd

      Usuń

1. Dziękuję za komentarz! W ten sposób motywujesz mnie do dalszego blogowania, a każda motywacja jest na wagę złota!
2. Jeżeli zostawisz link do swojego bloga - możesz mieć pewność, że na niego zajrzę, a jeśli mi się podoba, to skomentuję.
3. Do reklamowania bloga stworzyłam specjalną zakładkę - "Spam".