poniedziałek, 20 marca 2017

Jak pojechać na Litwę?

O tym, że kocham Litwę chyba nie muszę Wam przypominać. W kraju tym byłam już pięć razy i oczywiście, nie mam zamiaru na tym poprzestawać. Nie jest to jednak najpopularniejszy kierunek podróży. Litwa, trochę niedoceniana, kojarzy nam się z biedą, Rosją (a uwierzcie, że te dwa kraje aż tak wiele wspólnego ze sobą nie mają!), wydaje nam się, że nie ma tam nic ciekawego. Związane jest to z tym iż o Litwie wiemy naprawdę niewiele i chcę to zmienić wśród czytelników mojego bloga! Dlatego  co jakiś czas będę dzielić się wszystkim tym, co może Was zachęcić do odwiedzenia tego kraju oraz przydatnymi informacjami.

Na pierwszy ogień pytanie - jak dojechać na Litwę? Jest to znacznie prostsze niż się Wam wydaje! Przeczytajcie post do końca i przekonajcie się o tym :)

Uwaga! Informacje zawarte w poście opieram JEDYNIE na własnym doświadczeniu, pominęłam samolot oraz samochód z tego względu, że nigdy nimi z Polski na Litwę nie podróżowałam (bo ogółem to leciałam samolotem do Wilna, ale z Moskwy).



Po pierwsze  - autobus

Z pewnością wielu z Was nie zdaje sobie nawet sprawy z tego, że autobusy na Litwę są i to kilka razy dziennie, z Warszawy, a przy tym ceny biletów to praktycznie grosze. Mam tutaj na myśli przewoźnika Lux Express, z którego usług korzystam ZAWSZE podróżując do mojego ukochanego kraju. Autobusy wyruszają spod dworca Warszawa Centralna, przejeżdżają także przez Suwałki i Kowno, by ostatecznie dostrzec do Wilna (gdzie można np. przesiąść się dalej w stronę Rygi czy Mińska). Jest to najłatwiejszy, najwygodniejszy i najtańszy sposób dostania się na Litwę - bilety zarezerwować można online (polecam, bo często są okazjonalne promocje, dzięki którym zapłacimy nawet 40 zł w dwie strony!), istnieje możliwość wyboru miejsca w autobusie, przy wejściu wystarczy tylko pokazać kierowcy dokument tożsamości, a warunki podróży są niezwykle komfortowe, bowiem mamy do dyspozycji tablet na każdym siedzeniu (z różnymi filmami, muzyką, grami i dostępem do internetu), bezpłatne Wi-Fi, toaletę, automat z gorącymi napojami (w tym kilkanaście rodzajów herbat smakowych - moja ukochana to jabłko z cynamonem) i dużo miejsca na nogi. Oczywiście, dość często zdarzają się opóźnienia, z przyczyn niezależnych od kierowców, ale uwierzcie, że za taką cenę naprawdę warto! 

Godziny odjazdów oraz bilety znajdziecie na stronie internetowej: luxexpress.eu/pl

Po drugie - pociąg

W Polsce istnieje jedno połączenie z Litwą - mianowicie relacja Białystok-Kowno. Pociągi REGIO kursują dwa razy dziennie w weekendy w obie strony, zaś cena normalnego biletu wynosi 11 euro (ok. 47 zł), która, biorąc pod uwagę fakt, iż przekraczamy granicę, nie jest zawrotną kwotą. Podróż trwa ok. 4 godziny i przebiega przez takie miasta jak Suwałki, Mariampol (lit. Marijampolė) czy Kozłowa Ruda (lit. Kazlų Rūda). Warto zaznaczyć, iż w Kownie można się przesiąść także na pociąg do Wilna. 

Informacje odnośnie aktualnych godzin odjazdów pociągów relacji Białystok-Kowno, znajdziecie na stronie internetowej: rozklad-pkp.pl

~*~

Mam nadzieję, że zachęciłam Was do odwiedzenia kraju, który przecież jest tak blisko Polski :) Wkrótce pojawią się także posty z tym dlaczego warto pojechać na Litwę czy ciekawostki. Chcę Wam pokazać bowiem, że naprawdę warto choć raz w życiu tam pojechać :)

Buziaki :*

25 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię podróżować i w Litwie na pewno zawitam! :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo warto! Kraj tak bliski, a jednak tak daleki :D
      Buziaki :*

      Usuń
  2. Świetny post, od razu mam ochote gdzieś sie wybrać! :) Oby więcej takich ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lato się zbliża wielkimi krokami, więc koniecznie zaplanuj jakąś podróż :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Nie bylam nigdy na Litwie, ale trochę mnie tam już ciągnie, bo ileż można zwiedzać zachód :P na pewno przy planowaniu wycieczki uwzględnie ta podróż autobusem, bardzo fajna opcja moim zdaniem :) no i mam nadzieję, że również odkryje piękno Litwy i podobnie jak Ty będę nią oczarowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za to nigdy nie byłam na zachodzie :D
      I tak jak nienawidzę podróży autobusem, tak Lux Expressem na Litwę podróżuje mi się naprawdę... lux :) Bo cała droga z Warszawy do Kowna tak szybko mija :)
      Koniecznie daj znać, jak już tam pojedziesz :)
      Buziaki :*

      Usuń
  4. Bardzo ciekawy post. Na Litwę mnie nie ciągle, ale do Stanów Zjednoczonych czy do Japonii - oj tak! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja na odwrót :) Każdy po prostu ma swoje własne wymarzone destynacje :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  5. Ooo może na wakacje bym się wybrała:)
    Może zrobisz posta o tym co można robić w Litwie?

    little-jay999.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Planuję, planuję, sama mam zamiar wybrać się na majówkę, trochę miejsc też już znam, dlatego w najbliższym czasie się nimi podzielę :)
      Buziaki :*

      Usuń
  6. Czekam na kolejne posty :) Dojechać rzeczywiście nie jest ciężko.
    im-dollka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wbrew pozorom, wcale nie jest tak źle z tym dojazdem. Z tym, że mało kto tam jeździ :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  7. Dzięki za rady ;) chyba mnie przekonałaś do tej Litwy, nigdy nie myślałam nad tym żeby tam pojechać
    https://nati-jest-fit.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej też nie, jakoś mnie tam nie ciągnęło, ale jak złapałam bakcyla na Litwę półtora roku temu, tak teraz byłam już tam 5 razy! :D
      Buziaki :*

      Usuń
  8. Super pomysł na post, aż sama nabrałam ochoty na taką spontaniczną podróż nawet do Litwy bo faktycznie koszty podróży są niewielkie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Litwa jest idealna na spontaniczną podróż, szczególnie w okresie maj/czerwiec. Dojazd nie jest naprawdę trudny, kraj sam w sobie też niewielki i może zwiedzić wszystkie bardziej popularne miejsca w 2-3 dni na spokojnie, także polecam :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  9. Nie wybieram się na Litwę, ale przydatne informacje :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałabym tam kiedyś pojechać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Ja Litwę polecam wszystkim :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  11. Czekam na kolejne posty o Litwie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością się pojawią :)
      Buziaki :*

      Usuń
  12. Mi w styczniu udało się upolować bilety do Wilna za 20 zł :).
    To nie był mój pierwszy raz w tym mieście, ale po raz pierwszy odwiedziłam Troki, w których się zakochałam ♥

    OdpowiedzUsuń
  13. Sama z wielką chęcią pojechałabym na Litwę
    Czekam na posty 😘

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie myślałam, żeby pojechać w tym kierunku, jednak gdybym miała taką okazję to dlaczego nie ;) Każdy kraj ma w sobie ciekawe miejsca i obyczaje ;)
    http://nazywamsiemilena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

1. Dziękuję za komentarz! W ten sposób motywujesz mnie do dalszego blogowania, a każda motywacja jest na wagę złota!
2. Jeżeli zostawisz link do swojego bloga - możesz mieć pewność, że na niego zajrzę, a jeśli mi się podoba, to skomentuję.
3. Do reklamowania bloga stworzyłam specjalną zakładkę - "Spam".