wtorek, 18 kwietnia 2017

Mówię po litewsku!


Hej!  W ostatnim czasie pewien anonim skomentował jeden z postów na moim blogu, iż z jakiej racji piszę o języku litewskim, skoro nie potrafię powiedzieć nawet jednego poprawnego zdania. Miałam ochotę odpisać, ale stwierdziłam, że wolę nagrać filmik i udowodnić na żywo, że ta osoba się myliła, będzie o wiele ciekawiej :) Mam nadzieję, że ten Ktoś następnym razem zastanowi się, co pisze, nie posiadając rzetelnych informacji na temat tego, jak mówię po litewsku. Może nie mówię poprawnie, może akcent nie taki, ale stwierdzić, że nie potrafię nic zabrzmiało dla mnie wręcz śmiesznie :D Skoro piszę/mówię o Litwie i o litewskim, to znaczy, że coś tam wiem, co nie? 

Koniecznie podzielcie się w komentarzu jak podoba się Wam język litewski :)

Przy okazji - w końcu stworzyłam intro, które w pełni pokazuje czego możecie się spodziewać na moim kanale! ♥

16 komentarzy:

  1. Jak ja Ci zazdroszczę! Masz świetny akcent!Jak długo uczysz się tego języka? Pozdrawiam cieplutko i trzymam kciuki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogółem pierwszą styczność z litewskim miałam w grudniu 2015 roku - ale to była raczej nauka podstawowych zwrotów, czasowników i tak dalej. "Na poważnie" zaczęłam się uczyć litewskiego w wakacje - ale nie wkuwam słówek czy gramatyki, tylko staram się oglądać filmiki na YT po litewsku, czytać artykuły, słuchać piosenek i zawsze coś w głowie zostaje. Myślę, że to najlepszy sposób na naukę KAŻDEGO języka - po prostu wytworzyć sobie takie swoje własne środowisko. Chociaż podejrzewam, że gdybym uczyła się litewskiego codziennie (mam na myśli prawdziwą naukę) to mówiłabym dużo lepiej, ale wolę przyswoić ten język w naturalny sposób :)
      Buziaki i dziękuję za miły komentarz :*

      Usuń
  2. Intro super ;) na języku litewskim za bardzo się nie znam, ale bardzo podoba mi się jak mówisz

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny akcent!
    Na pewno nie jedna osoba ci może tego pozazdrościć 😊 Ja uczę się hiszpańskiego jak na razie świetnie mi idzie :*
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy taki świetny, ale staram się - native speakerzy litewskiego dają mi popalić, podróże na Litwę też dają swoje, bo jednak przebywanie przez kilka dni w środowisku, gdzie używa się wyłącznie litewskiego musi jakiś "ślad" po sobie pozostawić :)
      Życzę powodzenia w nauce hiszpańskiego - piękny język, sama się kiedyś uczyłam, ale jednak stwierdziłam, że to nie dla mnie :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  4. Pięknie mówisz po litewsku, świetny akcent!
    Pozdrawiam
    Jacob Jenner

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak ja podziwiam ludzi, którzy znają jeszcze jakiś język poza angielskim! Mogłabym Cię tak słuchać i słuchać. Sama chciałabym trochę poszerzyć horyzonty i dlatego zaczynam z nauką hiszpańskiego. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama uważam, że opłaca się znać jakiś język poza angielskim, bowiem angielski w dzisiejszych czasach jest raczej koniecznością niż jakąś wyjątkową umiejętnością - poza tym, angielski osobiście mi się nie podoba :D Litewski to nie jest jednak jedyny język obcym w którym mówię - bo mówię też biegle po rosyjsku oraz komunikatywnie po włosku i rumuńsku :D

      A hiszpański jest przepiękny, ale rzuciłam jego naukę kilka lat temu, bo najzwyczajniej w świecie mi się nie przydawał - ja jednak jestem wschodnią dziewuchą i na wschód mnie ciągnie :) Ale pamiętam sporo.

      Buziaki :*

      Usuń
  6. Podziwiam ludzi, którzy uczą się języków obcych. Ja swego czasu umiałem coś mówić po rosyjsku, nieco po angielsku, ale nie szkoliłem się w tych językach i wszystko pozapominałam :) Ty uczysz się litewskiego, a moja dziewczyna japońskiego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Japoński - to musi być hardcore :D
      Chociaż gdy ludzie z otoczenia słyszą mnie mówiącą po litewsku, to też mówią jak to możliwe w ogóle tego języka się nauczyć, skoro nawet "Polska" to... Lenkija :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  7. I takie "wow", kiedy zaczęłaś mówić płynnie i z akcentem tym językiem. Podziwiam cię bardzo! :D

    Zapraszam do mnie:
    http://druga-strona-obiektywu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się jak mogłam - potem, oglądając jeszcze raz wychwyciłam błędy, ale najważniejsze jest to, by się nie wstydzić mówić w danym języku :)
      Dziękuję i buziaki :*

      Usuń
  8. Pewnie ci zazdrościł. Widać że wszystko umiesz, powiedziałbym nawet że jakbym znalazłbym gdzieś ten film na yt i nic po polsku uwiezylbym ze mowisz w języku obcym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez przesady - moje słownictwo nie jest jeszcze póki co bogate i muszę trochę pomyśleć zanim coś powiem, ale coraz pewniej się czuję w tym języku i nie wstydzę się już aż tak bardzo jak wcześniej mówić po litewsku :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń

1. Dziękuję za komentarz! W ten sposób motywujesz mnie do dalszego blogowania, a każda motywacja jest na wagę złota!
2. Jeżeli zostawisz link do swojego bloga - możesz mieć pewność, że na niego zajrzę, a jeśli mi się podoba, to skomentuję.
3. Do reklamowania bloga stworzyłam specjalną zakładkę - "Spam".