czwartek, 11 maja 2017

Moja podróżnicza kosmetyczka


W trakcie pakowania się do podróży zawsze pojawia się pewien problem... Co ze sobą zabrać? Otwierając szafę z kosmetykami i patrząc na nie, wydaje nam się, że wszystkie będą niezbędne. Podkład, korektor, rozświetlacz, bronzer, cienie, tusz, pomadka, róż, pędzle... Stop! Jeżeli podróż ma trwać tylko kilka dni, naprawdę nie warto taszczyć ze sobą całego kufra kosmetyków. Najprawdopodobniej przez większość czasu spędzonego na wyjeździe nie będziesz wykonywać makijażu, a w razie potrzeby do jego zrobienia wystarczy naprawdę garstka produktów.

W tym poście chcę pokazać Wam, co z kosmetycznych skarbów zabrałam ze sobą w majówkową podróż. Przyznam Wam szczerze, że i tak nie użyłam nawet połowy z nich :D Na szczęście, kosmetyczka nie zajęła wiele miejsca w torbie i przede wszystkim nie dźwigałam zbędnych kilogramów.



twarz:
1. Krem długotrwale nawilżający Barwa Siarkowa
Oczywiście, nie mogło zabraknąć kremu! Klimatyzacja w autobusie czy pociągu może przesuszyć skórę, dlatego warto mieć go pod ręką. Zresztą, przed każdym wyjściem na zewnątrz nakładam krem, żeby zapewnić ochronę mojej wrażliwej cerze. 

2. Podkład Essence Soft Touch Mousse 
Ulubiony podkład, który sprawdza się w każdej sytuacji :) Super matuje, ale nie wysusza skóry, można też budować jego krycie, dlatego nada się zarówno do codziennego makijażu, jak i na większe wyjście. 

3. Spray do utrwalania makijażu Essence Instant Matt 
Osobiście nie przepadam za pudrami, za to utrwalacz makijażu w postaci sprayu bardzo mi odpowiada, nie tylko ze względu na wygodę, ale także fajnie odświeżenie twarzy w trakcie podróży.

4. Korektor antybakteryjny Under Twenty 
Niespodzianki na twarzy lubią się pojawiać w najmniej spodziewanych momentach, dlatego warto zabrać ze sobą coś, co pomoże nam je zakryć. 

5. Korektor rozświetlający Loreal Lumi Magique 
Żeby zakryć cienie pod oczami, które mogą się pojawić po nieprzespanej w autobusie nocy lub jako... baza na powieki!


oczy:
1. Poczwórna paletka cieni Miss Sporty Studio Colour 413 100% Golden
Za jej pomocą można wyczarować zarówno subtelny codzienny makijaż, jak i mocniejsze smoky eye na wieczór: mamy tu brązy, złoto i cień rozświetlający. Poza tym zajmuje naprawdę niewiele miejsca w kosmetyczce!

2. Tusz do rzęs Essence The False Lashes 
Ulubiona mascara (razem z Lash Sensational, która niestety trochę podeschła), jest świetna na każdą okazję. Przy nakładaniu większej ilości warstw nie skleja bowiem rzęs.


usta:
1. płynna pomadka Maybelline Vivid Matte Liquid 05 Nude Flush 
Uwielbiam róże na ustach, dlatego w kosmetyczce nie mogło zabraknąć pomadki w tym kolorze! Vivid Matte Liquid zapewnia satynowe oraz matowe (po odciśnięciu nadmiaru produktu na chusteczce) wykończenie, dlatego będzie super i na luźne, i na większe wyjście.

2. płynna pomadka Maybelline Vivid Matte Liquid 50 Nude Thrill 
Pomadka w kolorze nude to klasyk, który obowiązkowo musi znaleźć się w kosmetyczce! 

3. pomadka ochronna Maybelline Baby Lips Dr Rescue Just Peachy 
Nie wyobrażam sobie jakiekogolwiek wyjścia i wyjazdu bez pomadki ochronnej. Baby Lips Dr Rescue jest moim absolutnym ulubieńcem, który nie dość, że chroni i ma cudowny mentolowy zapach, to jeszcze daje delikatny kolor na ustach.

4. balsam w błyszczyku Catrice Beautifying Lip Smoother 04 Coffee To Go 
Najnowszy nabytek, który łączy w sobie pielęgnujące właściwości balsamu i blask błyszczyku. Sprawdzi się znakomicie, kiedy chcemy szybko pomalować nasze usta.


dodatkowo:
1. mgiełka zapachowa Victoria's Secret Love Spell 
Kolejna pozycja obowiązkowa! W każdej chwili i w każdym miejscu może nas najść ochota na małe odświeżenie. Mgiełki od Victoria's Secret mają przepiękne zapachy, które nie tylko odświeżają, ale i poprawiają humor!

~*~

Porady dotyczące pakowania podróżniczej kosmetyczki

1. Pamiętaj - im mniej tym lepiej. I tak nie użyjesz połowy z zabranych kosmetyków. Zrezygnuj z dużych palet cieni, pięciu podkładów, rozświetlaczy. Spokojnie wystarczy ci jeden sprawdzony podkład, korektor, coś do makijażu oczu i ust. 

2. Wybieraj kosmetyki jak najmniejszych rozmiarów. Szampon, żel pod prysznic czy podkład przelej do mniejszych butelek, weź małą paletkę 4 uniwersalnych cieni zamiast palety z 24 kolorami. Dzięki temu zaoszczędzisz miejsca, które przyda się na spakowanie czegoś innego np. ubrań. 

3. Jeżeli nie potrafisz zrezygnować z pewnych kosmetyków, zaopatrz się w produkty w sztyftach - róże, bronzery, rozświetlacze, podkłady. Zajmują niewiele miejsca. 

4. Zadbaj o odpowiednie zabezpieczenie kosmetyków - cienie mogą się w trakcie podróży pokruszyć, a szampon wylać. Zainwestuj w niewielkie woreczki, w które spakujesz produkty. Dzięki temu w razie rozsypania/wylania, ucierpi tylko zawartość woreczka, a nie cały bagaż. 

5. Produkty, których będziesz potrzebować w trakcie jazdy spakuj w podręczną torbę. Ja zawsze zabieram ze sobą mgiełkę, dezodorant, krem oraz pomadkę ochronną. Pozostałe kosmetyki zaś lądują w większej torbie, spakowane w niewielką kosmetyczkę i odpowiednio zabezpieczone. 

~*~

A jak wygląda Wasz zestaw kosmetyków na podróż? Co obowiązkowo musicie ze sobą zabrać? Podzielcie się w komentarzu!

18 komentarzy:

  1. Przydatny post! Biorę tylko te podstawowe rzeczy by było więcej miejsca. Swoją drogą uwielbiam tę pomadkę z Maybelline :)

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam wszystko z Maybelline - i właśnie tej firmy kosmetyków mam najwięcej! :D
      Buziaki :*

      Usuń
  2. Mądrze napisane. To naprawdę przypdatne rady. Nie ma sensu brać aż tylu kosmetyków. Ja sama na każdy wyjazd kupuję w drogerii takie mini wersje moich kosmetyków, można je znaleźć np. w Rossmannie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je kupuję i sama staram się zabierać jak najmniej, bo i tak połowy z tych zabranych kosmetyków się nie używa :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Bardzo przydatny post :) polecasz ten krem z barwy siarkowej? Bo zastanawiam się nad nim już jakiś czas ale mam mieszane uczucia bo kilku koleżankom się nie sprawdził
    Pozdrawiam
    alexazarzycka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam go i to bardzo - używam tego kremu nieprzerwanie od czterech lat i ma naprawdę zbawienne działanie na moją skórę (mam cerę mieszaną), a przy tym jest tani :)
      Buziaki :*

      Usuń
  4. Bardzo fajnie napisany post ;) Ja zawsze zabieram ze sobą wszytskie woje kosmetyki bo nigdy nie wiem co może sie przydać ;) wszytsko zawsze się wysypuje z mojej kosmetyczki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś tak robiłam, ale teraz nie widzę w tym sensu i wolę przeznaczyć więcej miejsca np. na ubrania :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  5. Niedługo wybieram się w podróż na kilka dni, więc taki pościk jest bardzo pomocny. Osobiście nie lubię brać zbyt dużo kosmetyków gdy gdzieś jadę, ponieważ mam pecha i zazwyczaj cień mam w całej kosmetyczce razem z pudrem T-T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie mnie też w trakcie podróży połamał się jeden cień - na szczęście miałam zapasową paletkę :) Warto cienie i pudry dodatkowo zabezpieczać, bo później trudno jest to wszystko zmyć.
      Buziaki :*

      Usuń
  6. Też zwykle zabieram ze sobą te kosmetyki. Lubię też małe próbki perfum :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja perfum nie używam - wolę mgiełki :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  7. Świetny post ja na wyjazdy często kupuje takie małe buteleczki z rossmana i przelewam do nich jakis szapmon itp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te buteleczki super się sprawdzają, tak jak i miniaturowe wersje kosmetyków :)
      Buziaki :*

      Usuń
  8. No to dobra kolekcja, że tak to ujmę. Rady zapamiętam, przydadzą się. Tylko kosmetyczkę muszę kupić.
    Ta woda perfumowana (a może mgiełka? nie pamiętam) jest cudna! *,*

    http://screatlieve.blogspot.com/
    http://www.youtube.com/channel/UCm7LqzOKE4utpvCnaJcyzag

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja swoją kupiłam w Hebe za ok. 15 zł, więc żaden majątek, a z pewnością się przyda :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  9. Ja zawsze ze sobą zabieram moje sprawdzone kosmetyki bądź jeśli mam to próbki by zajmowały jak najmniej miejsca :)

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dobrze! Bo nie ma sensu zabierać wszystkiego :)
      Buziaki :*

      Usuń

1. Dziękuję za komentarz! W ten sposób motywujesz mnie do dalszego blogowania, a każda motywacja jest na wagę złota!
2. Jeżeli zostawisz link do swojego bloga - możesz mieć pewność, że na niego zajrzę, a jeśli mi się podoba, to skomentuję.
3. Do reklamowania bloga stworzyłam specjalną zakładkę - "Spam".