sobota, 8 lipca 2017

Wishlista Podróżnicza

O tym, że kocham podróże chyba nie muszę Wam mówić. Kiedyś taką samą wishlistę opublikowałam na starym blogu. I wiecie co? Aż 3 punkty udało mi się zrealizować! Więc może i tym razem tak będzie? :) Oczywiście, finanse muszą na to pozwolić - o czas się nie martwię, bo właśnie trwają moje najdłuższe wakacje w życiu. 

Dziś przedstawię Wam 6 miejsc, które chciałabym zwiedzić. Dlaczego tylko 6? Gdybym miała wypisać wszystko, zajęłoby to wieki, dlatego zdecydowałam się na punkty "MUST HAVE". Niektóre z propozycji nie powinny Was zadziwić, inne z pewnością zaskoczą :)

W najbliższym czasie opublikuję też listę miejsc, które już udało mi się zobaczyć :)


1. Sankt Petersburg

Na dawnej wishliście znajdowały się m.in. Moskwa i Sankt Petersburg. Stolicę Rosji udało mi się zwiedzić, teraz przyszła kolej na "Wenecję Północy" :) Wiele osób uważa, że Petersburg jest jeszcze ładniejszy. W tym mieście toczy się także akcja jednej z moich ukochanych powieści, "Jeździec miedziany" Pauliny Simons!


2. Tallin

Wilno i Rygę już widziałam, więc kolej na trzecią i ostatnią stolicę państw bałtyckich, czyli estoński Tallin. Jest w tym mieście coś, co mi się podoba. Nie jestem w stanie jednoznacznie tego określić :) W porównaniu ze wcześniej wspomnianymi Wilnem i Rygą, jest niewielkie, co tylko dodaje uroku. W dodatku tallińskie Stare Miasto uważa się za jedno z najpiękniejszych w Europie!


3. Islandia

Nie jestem już takim islandofilem, jak chociażby trzy lata temu, ale pragnienie zwiedzenia tego kraju nadal we mnie tkwi. Zorze polarne, gejzery, wulkany, wrzosowiska, Skyr, suszona ryba - wszystko to i jeszcze więcej wręcz woła mnie do siebie! :) Chciałabym zobaczyć nie tylko Reykjavik czy Isafjordur, ale także "wnętrze" wyspy. Niestety, podróż na Islandię wiąże się ze sporymi kosztami, ale mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się tam polecieć :)


4. Grecja

Jednak nie Grecja kurortowa, a "prawdziwa". Z tradycyjną grecką kuchnią, życzliwością, biedą, ale i wszechobecną pozytywną energią Greków, którzy uwielbiają się bawić! Jest to absolutnie przepiękny kraj i nie potrafię się zdecydować, na którą wyspę konkretnie chciałabym pojechać. Tak naprawdę sama możliwość odwiedzenia Grecji byłaby czymś wyjątkowym!


5. Norwegia



Kolejna skandynawska propozycja! Tym razem Norwegia, która zachwyca mnie swoim fiordowym krajobrazem. Podobnie jak w przypadku Grecji, nie umiem wskazać jednego miejsca, jednak szczególnie interesują mnie Lofoty oraz Przylądek Nordkapp. Chciałabym także przejechać się pociągiem, by móc podziwiać przepiękne górskie widoki. Marzenie o wyjeździe do Norwegii nie jest też tak bardzo trudne, jak np. Islandia, bowiem w internecie krąży mnóstwo propozycji sezonowej pracy w Kraju Wikingów, a dla mnie to propozycja "jak znalazł" na najdłuższe w życiu wakacje :)


6. Korea Północna

Tak, tak, dobrze widzicie. Jest to bardzo egzotyczny kierunek podróży i tylko szaleńcy marzą o tym, by tam pojechać - a wśród tych szaleńców jestem i ja :) Ciekawi mnie jak wygląda państwo, które całkowicie izoluje się od reszty świata i rządzi się swoimi własnymi prawami. Zdaję sobie sprawę z tego, że wycieczka do Korei jest bardzo kosztowna, a i mogłabym zobaczyć tylko to, na co by pozwolili sami Koreańczycy, ale z pewnością byłoby to niesamowite doświadczenie, którego pragnę jeszcze bardziej po obejrzeniu tego filmiku:


~*~

A jak wygląda Wasza wishlista podróżnicza? Jakie kraje czy miejsca chcielibyście zobaczyć? A może zwiedziliście któreś z wymienionych przeze mnie miejsc? :)

16 komentarzy:

  1. Do Sankt Petersbuga miałam możliwość jechać, ale bałam się, że się wcześniejszy wyjazd z nim nie zgra i zrezygnowałam :( do Grecji też bym pojechała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, szkoda, bo od każdego kto tam był słyszę, że naprawdę warto tam jechać.
      Buziaki :*

      Usuń
  2. Ostatnio marzy mi się podróż do Islandii. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się marzy od czasów podstawówki czyli dobre kilka lat :D
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa lista. Ach, jest tyle cudownych miejsc do zwiedzenia.
    Jeśli chodzi o listę to do Sankt Petrsburga, Islandii i Korei Północnej również chciałabym się wybrać. W Grecji miałam okazję już być. ;)
    Pozdrawiamy, opis
    Oliwia i Plato

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę! <3 Ja miałam okazję jechać do Grecji, ale niestety finanse mi na to nie pozwoliły :/ Może innym razem.
      Buziaki :*

      Usuń
  4. Ciekawa lista podróżnicza. Sam chciałbym wyjechać gdzieś do tych miejsc, niestety brak funduszy na to nie pozwala. Korea Północa to bardzo ciekawe miejsce. Moja dziewczyna ogólnie chce mnie zaciągnąć do odwiedzenia krajów Azjatyckich w tym oczywiście Korei. Podobno mówiła, że chciałby w przyszłości zamieszkać w Japonii np. w Tokyo lub tym podobne :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że chce cię zabrać do Korei Południowej :D
      Dlatego, że wycieczka do Korei Północnej wymaga specjalnych pozwoleń i ogromnych funduszy. Zazdroszczę, bo sama chciałabym kiedyś zawitać do Azji, ale mój budżet na to nie pozwala póki co.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Też mi się marzy podróż do Islandii :)
    http://vivalire.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Islandia jest przepiękna! <3
      Buziaki :*

      Usuń
  6. Ciekawa lista, też chciałabym odwiedzić te miejsca, szczególnie Islandię i Grecję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczę, widzę, że sporo osób marzy o Islandii! <3
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  7. Ja dziś opublikowalam swoją wishlistę! W Grecji i w Tallinie byłam - oba miejsca są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę! <3 Wierzę ci na słowo, że te miejsca są piękne!
      Buziaki :*

      Usuń
  8. Ja marzę o podróży do Chile, ale to nie jest jakiś specjalny cel do zwiedzania, a bardziej do nauki. Chciałabym zobaczyć, a już kompletnym marzeniem, skorzystać z wielkich teleskopów, które tam mają, lub chociaż zobaczyć wnętrza laboratoriów.
    Z twoich celów to ciekawym jest Islandia i Korea. Nie wiem czy pchałabym się do Korei, ale mnie również fascynuje ten świat. Szczególnie, że mam własne plany wprowadzenia swojej własnej dyktatury ;)
    Pozdro.
    https://dziennikidestiny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tych wszystkich to najbardziej pragnę zwiedzić Norwegię i Sankt Petersburg *.* Co prawda najbliższa przyszłość nie wskazuje na odwiedziny tych regionów, ale kto powiedział, że w dalszej nie :D
    https://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

1. Dziękuję za komentarz! W ten sposób motywujesz mnie do dalszego blogowania, a każda motywacja jest na wagę złota!
2. Jeżeli zostawisz link do swojego bloga - możesz mieć pewność, że na niego zajrzę, a jeśli mi się podoba, to skomentuję.
3. Do reklamowania bloga stworzyłam specjalną zakładkę - "Spam".